Slechte adem (halitose)

Slechte adem (halitose)

Last van een slechte adem (halitose)

Wist u dat de helft van alle Nederlanders wel eens last heeft van een slechte adem? Dit is een vervelend probleem dat u zelf maar moeilijk kunt waarnemen. U bent dus grotendeels afhankelijk van het feit dat iemand u erop attendeert. Helaas zijn er maar weinig mensen die u dit durven te zeggen. Uit onderzoek is gebleken dat zo'n 92 van de gevallen de slechte adem wordt veroorzaakt door bacteriën die op de tong zitten.

De oorzaak van een slechte adem

Iedereen kan wel eens last hebben van een slechte adem, omdat iedereen bacteriën in zijn of haar mond heeft. Sommige van deze bacteriën zijn er om de mond gezond te houden. Anderen veroorzaken een slechte adem. De bacteriën kunnen zich namelijk door het ruwe oppervlakte van de tongrug makkelijk hechten. Wanneer deze bacteriën in contact komen met voedselresten produceren zij stinkende zwavelgassen.

Doe de ademtest

Het vervelende van een slechte adem is dat u er zelf niet bewust van bent. U kunt er op de volgende manier zelf achter komen:

  • Lik met het achterste deel van uw tong over uw pols.
  • Laat dit iets opdrogen.
  • Ruik eraan.
  • De geur die u ruikt, komt overeen met de geur van uw adem.
Praktijk sfeerbeeld

Wat kunt u zelf doen tegen een slechte adem?

  • Poets uw tanden 2 keer per dag minimaal 2 minuten
  • Maak elke dag tussen de tanden en kiezen schoon met flossdraad, tandenstoker of rager
  • Reinig uw tong met een zachte tandenborstel en/of tongschraper
  • Ga minimaal 1 keer per jaar naar de tandarts of mondhygiënist voor controle en gebitsreiniging.
  • Maak eventueel gebruik van een spoelmiddel waar een werkzame stof inzit, zoals Halita en CB12
  • Drink voldoende om een droge mond te voorkomen
  • Eet gezond, gevarieerd en vezelrijk

Praktijk sfeerbeeld

Afspraak maken?

Wilt u een afspraak maken of patiënt worden bij Tandartspraktijk Tiel? Geef aan of u een nieuwe of bestaande patiënt bent:

Spoeddienst

Bij acute pijn of bloedingen tijdens de openingstijden van onze praktijk belt u gewoon het praktijknummer. Buiten onze reguliere openingstijden, op feestdagen en in het weekend kunt u voor alle pijnklachten en/of spoedgevallen welke niet kunnen wachten tot de volgende werkdag contact opnemen met onze spoeddienst via telefoonnummer 0900 - 8602.

Praktijkinformatie

Openingstijden

Open
maandag08:30 - 17:00
dinsdag08:30 - 17:00
woensdag08:30 - 17:00
donderdag08:30 - 17:00
vrijdag08:30 - 12:00
zaterdagGesloten
zondagGesloten

* Tijdens feestdagen kunnen tijden afwijken.

De route naar onze praktijk

Chassestraat 17
Tiel 4001AK
Route

Patiëntervaringen

1429 reviews · ⭐ 9.2 gemiddeld

Gewoon goed

Ik vind het gewoon een prettige tandartspraktijk. Mijn inziens zijn ze eerlijk in hun mening en wat er bij mij gedaan is heb ik nog nooit klachten over gehad.

Vriendelijkheid

Je gaat bijna voor de gezelligheid.

Geweldig

Super geweldig, wil niemand anders, maak gelijk een andere afspraak

Goed

Jammer dat je bijna altijd een hele tijd moet wachten

Prima

Ze staan altijd voor mij klaar als het nodig is.

Prima behandeling

Goede behandeling

Hoewel een vervelende diagnose toch een prettig consult

Er was sprake van veel empathie. Er was ook ruimte voor humor . Duidelijke vervolgafspraken.

Snel geholpen door uiterst vriendelijk en vakkundig personeel

Snel geholpen door uiterst vriendelijk en vakkundige mensen!

Gewoon geweldig behulpzaam

Ik zit jammer genoeg in een rolstoel maar dat is geen probleem voor de medewerkers van deze praktijk ! Claudia Eberth

Goed

Fijne ervaring met aan dacht.

Uitsluitend

Mijn ervaring is bijzonder goed.

zeer professioneel en persoonlijk

De behandelingen zijn zeer professioneel met veel persoonlijke aandacht. Er wordt goed aangeven wat de behandeling inhoud en wat er gaat gebeuren.

Deskundig en goede uitleg

Helder en deskundig en goede contacten met externe partijen.

Fijne tandarts en mondhygiënist

Altijd hele behulpzame en vriendelijke mensen. Doen goed wat ze moeten doen.

Zeer aangename ervaring

Mensen die in het praktijk werken nemen de tijd jou gerust te stellen, zijn behulpzaam en bekwam.

prima

Heel correcte en snelle behandeling

Zeer prettig

Ik ben eindelijk super goed geholpen en ik wordt eindelijk verder geholpen Ben er nu voor de eerste keer geweest en heb dit als zeer fijn ervaren klacht uitgelegd en wordt nú opgelost

Top !

Janet is een topper Een aardige vrouw en verstaat haar vak voor 100%

Fijne tandarts praktijk

Ben al bijna 50 jaar bij deze praktijk deskundige mensen maar ook voor zorg wat het beste is voor de patiënt

Goed

Het was alemaal goed

Persoonlijke aandacht!

Zoals hierboven gemeld stel ik ook de aandacht voor mij als persoon zeer op prijs!

geweldig geholpen

ik ben zeer goed geholpen

Prima

Prettig

Het zijn toppers bij de tandarts praktijk

Altijd plezierig contact, hulpvaardig en snel

Vertrouwen

Voel me gezien en serieus genomen