Implantologie

Implantologie

Implantologie is niet meer weg te denken uit de hedendaagse tandheelkunde en heeft al veel mensen aan een stralende lach geholpen! 

Implantologie is het onderdeel van de tandheelkunde dat zich bezighoudt met het plaatsen van tandheelkundige implantaten ter vervanging van de eigen tanden en/of kiezen. Lees op deze pagina meer over de voordelen van tandimplantaten.

Professor Per-Ingvar Brånemark uit Zweden ontdekte in de 60-er jaren dat kleine titanium staafjes moeilijk uit bot te verwijderen zijn. Aan de hand van zijn ontdekking ging hij deze lichaamsvriendelijke titanium staafjes gebruiken als verankering voor gebitsprotheses en later ook voor enkele tanden en kiezen. Deze techniek is in de jaren daarna steeds verder ontwikkeld en tegenwoordig is implantologie een onmisbaar onderdeel van de tandheelkunde en heeft het veel mensen geholpen zich weer zeker te voelen.

Lees hier meer over hoe een implantologie behandeling er uit ziet.

Praktijk sfeerbeeld

Wanneer is implantologie een goede oplossing?

  • Bij vervanging van een enkele tand of kies. Er kan dan een kroon op het implantaat geplaatst worden. Lees hier over kronen op implantaten.
  • Bij vervanging van meerdere tanden en/of kiezen. Er wordt dan meestal een brug gemaakt, maar het implantaat kan ook dienen als ondersteuning van een uitneembare constructie zoals een frameprothese.
  • Bij vervanging van alle tanden in een kaak. De opbouw kan dan bestaan uit een vaste brug of een uitneembare prothese (klikgebit) die verankerd wordt op de implantaten door middel van bijvoorbeeld drukknoppen of een staaf-constructie.
Praktijk sfeerbeeld

Afspraak maken?

Wilt u een afspraak maken of patiënt worden bij Tandartspraktijk Tiel? Geef aan of u een nieuwe of bestaande patiënt bent:

Praktijkinformatie

Openingstijden

Gesloten
maandag08:30 - 17:00
dinsdag08:30 - 17:00
woensdag08:30 - 17:00
donderdag08:30 - 17:00
vrijdag08:30 - 12:00
zaterdagGesloten
zondagGesloten

* Tijdens feestdagen kunnen tijden afwijken.

De route naar onze praktijk

Chassestraat 17
Tiel 4001AK
Route

Patiëntervaringen

1439 reviews · ⭐ 9.2 gemiddeld

Tot nog toe uitstekend

Tot nog toe prima. Was mijn eerste bezoek.

Vriendelijk, nauwkeurig en kundig

Dat staat al hier boven

Deskundig

Deskundige medewerkers , hartelijke ontvangst. Ik moet er nu vanuit Leerdam naar toe maar zolang ik nog kan blijf ik dat doen

Zeer betrokken en klantvriendelijk

Janet is altijd heel vriendelijk en begripvol en geduldig

Erg prettig.

Prettig behandeld. Geïnteresseerd maar

Goed advies

Vraag : toekomstig alternatief voor onder prothese…duidelijke uiteenzetting gegeven bij halfjaar controle.

Top tandartspraktijk

Ontzettend aardig en bekwaam Duidelijke afspraken en meedenkend

Goed

Redelijk

Ik werd uitstekend geholpen.

Ik werd zeer prettig geholpen. Wij komen er al 50 jaar.

fijne praktijk

fijne assitentes, goed geholpen, stellen je ook op mijn gemak.

Keurig en professioneel.

Voelt vertrouwd aan. Helemaal tevreden. Geen pijn gehad.

Prettig

Vriendelijk en duidelijk

Gewoon goed

Ik vind het gewoon een prettige tandartspraktijk. Mijn inziens zijn ze eerlijk in hun mening en wat er bij mij gedaan is heb ik nog nooit klachten over gehad.

Vriendelijkheid

Je gaat bijna voor de gezelligheid.

Geweldig

Super geweldig, wil niemand anders, maak gelijk een andere afspraak

Goed

Jammer dat je bijna altijd een hele tijd moet wachten

Prima

Ze staan altijd voor mij klaar als het nodig is.

Prima behandeling

Goede behandeling

Hoewel een vervelende diagnose toch een prettig consult

Er was sprake van veel empathie. Er was ook ruimte voor humor . Duidelijke vervolgafspraken.

Snel geholpen door uiterst vriendelijk en vakkundig personeel

Snel geholpen door uiterst vriendelijk en vakkundige mensen!

Gewoon geweldig behulpzaam

Ik zit jammer genoeg in een rolstoel maar dat is geen probleem voor de medewerkers van deze praktijk ! Claudia Eberth

Goed

Fijne ervaring met aan dacht.

Uitsluitend

Mijn ervaring is bijzonder goed.

zeer professioneel en persoonlijk

De behandelingen zijn zeer professioneel met veel persoonlijke aandacht. Er wordt goed aangeven wat de behandeling inhoud en wat er gaat gebeuren.

Deskundig en goede uitleg

Helder en deskundig en goede contacten met externe partijen.